Blogi

Junioreiden voimaharjoittelu -uusi ryhmä starttaa syksyllä ja tässä valkku Sarin terkut

Juniorien voimaharjoittelu alkaa pyörimään viikolla 32 ja odotan innoissani jo uusia kasvoja siellä, ja ehkä jotain tuttujakin. Omassa valmennuksessa etusijalla on aina turvallisuus ja yksilön tarpeiden huomioiminen, sekä positiivinen ja kannustava ilmapiiri.

Nuorten voimaharjoittelussa on mielestäni tärkeätä aloittaa perustusten vahvasta luomisesta ja rakentaa siitä eteenpäin kohti kuormittavampaa harjoittelua. Pääsääntöisesti hyödynnämme harjoittelussa oman kehon painoa monipuolisilla liikkeillä ja keskitymme myös liikehallinnan harjoitteluun. Oma lempiaiheeni on vahva keskivartalo ja liikkuva ja toimiva keho kokonaisuudessaan. Monipuolisella liikevalikoimalla, harjoituksilla ja tekniikoilla valmistellaan myös niveliä ja pieniä tukilihaksia tulevaisuutta varten. Tällä myös varmistetaan mm. polvien, selän ja olkapäiden terveinä pysyminen ja vältetään liian yksipuolisen kuormituksen aiheuttamat ylirasitustilat.

Koen tärkeäksi nuorten kanssa myös kuuntelun ja kommunikoinnin ja kannustankin kertomaan omia tuntemuksia ja ajatuksia, joka motivoi ja kannustaa myös itseohjautuvaan harjoitteluun. Kotiläksyjä saattaa tästä ryhmästä saada myös, jotta viikossa ei unohdu mitä viimeksi tehtiinkään. Nähdään elokuussa!

Sari

0
    0
    Ostoskorisi
    Ostoskorisi on tyhjäPalaa Kauppaan